Piszą o nas w sierpniu 2018

Szeroka dyskusja nad naszymi protestami, prasą, propozycjami działań

Dział dostępny do czytania bez konieczności logowania się

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » piątek, 10 sierpnia 2018, 10:05



ale dlaczego stosujesz podwójne standardy
w przypadku wykluczeń z IS brzytwa CI nie przeszkadzała
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez jaro123 » piątek, 10 sierpnia 2018, 11:57

Włóczykij napisał(a):


ale dlaczego stosujesz podwójne standardy
w przypadku wykluczeń z IS brzytwa CI nie przeszkadzała


Droga Włóczykiju, naprawdę nie wiesz, dlaczego podwójne standardy są w pewnych kręgach nadal popularne? A przypomnij sobie swoje bany, to były właśnie oznaki podwójnych standardów. Oczywiście żadnych banów więcej ci nie życzę, bo uważam, że wzbogacasz swoją osobowością każde forum, w którym uczestniczysz.
A poza tym uważam, że tylko spłaszczenie struktury sądów powszechnych i zrównanie w statusie wszystkich sędziów sądów powszechnych są w stanie zmienić na lepsze polskie sądownictwo.
jaro123
VIP
VIP
 
Posty: 5382
Dołączył(a): niedziela, 21 października 2007, 16:02
Lokalizacja: lubuskie

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » piątek, 10 sierpnia 2018, 17:23

skąd urwał się ten pan i co on "tworzy", bo jest w ogóle poza kwestią Państwo


http://wgospodarce.pl/opinie/52644-w-sp ... st-otwarty
Cezary Kaźmierczak,
Prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

List otwarty do Jego Ekscelencji Arcybiskupa Stanisława Gądeckiego
Do wiadomości Rady Stałej Episkopatu Polski

Zwracamy się z prośbą, jako zwykli obywatele wystraszeni grożącym chaosem prawnym mogącym oddziaływać na życie każdego z nas oraz pogarszającym się wizerunkiem państwa w świecie. Zwracamy się w imieniu środowiska przedsiębiorców, a w szczególności małych i rodzinnych firm będących fundamentem bezpieczeństwa finansowego Polaków. Ludzi na co dzień stykających się z wymiarem sprawiedliwości i po wielokroć dotkniętych nieporadnością, niekompetencją i nieprzewidywalnością naszych sądów.




https://wpolityce.pl/polityka/407156-ad ... ja-sie-bac
Adwokaci mają się bać? Rzecznik warszawskiej ORA: Wniosek o postępowaniach wobec kandydatów do SN został do nas wysłany

a kto wystąpi z wnioskiem odnośnie osób, które wystapiły z tym wnioskiem, bo manewruje samorządnością w obronie sobie znanych, a nie udostępnianych tym biedakom wierzącym na demmonstracjach kodu, o co idzie gra,
dlatego takie zachowanie w myśl etyki (dobro o zło) de facto są do potępienia

i nastęni bardzo wiarygodni
http://www.krs-online.com.pl/ogolnopols ... 15000.html
Data wpisu do rejestru stowarzyszeń: 2018-02-23
po wpisaniu do google :Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Sędziów Sądów Administracyjnych

ogólnopolskie stowarzyszenie sędziów sądów administracyjnych
www.krs-online.com.pl/ogolnopolskie-sto ... 15000.html
23 lut 2018 - OGÓLNOPOLSKIE STOWARZYSZENIE SĘDZIÓW SĄDÓW ADMINISTRACYJNYCH, ul. Gabriela Piotra Boduena 3/5, 00--011 Warszawa, KRS ...
Uchwała nr 1 Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Sędziów ...
themis-sedziowie.eu/.../uchwala-nr-1-zarzadu-ogolnopolskiego-stowarzyszenia-sedzio...
25 cze 2018 - Zapraszamy do zapoznania się z uchwała Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Sędziów Sądów Administracyjnych, popierającego ...
Uchwała nr 1 Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Sędziów ...
https://archiwumosiatynskiego.pl/.../uc ... towarzys...
25 cze 2018 - Zarząd Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Sędziów Sądów Administracyjnych przyłącza się do stanowiska, zgodnie z którym aktualne ...
Sędziowie sądów administracyjnych – też! – Monitor Konstytucyjny
monitorkonstytucyjny.eu/archiwa/4575
2 lip 2018 - Uchwała nr 1 Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Sędziów Sądów Administracyjnych z dnia 25 czerwca 2018 r popierająca ...
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » piątek, 10 sierpnia 2018, 17:48

a jednak TSUE i opcja ustaw czyszczących i wiara w wynik wyborów
https://wiadomosci.onet.pl/kraj/11-kand ... ia/r3fvjg7
11 prawników wycofało swoje kandydatury na stanowiska w Sądzie Najwyższym

no J Wenderlich wczoraj Victory pokazał już w TVN, pokazując gest kozakiwicza
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onec ... ld/4klql7c
Politycy Samoobrony wracają do gry. Pomoże im SLD
i dopłaty

faktycznie mocno świetna wizja państwa

https://oko.press/michal-modlinger-prow ... ie-zaluje/
a tu relacja do sprawy karnej w stylu rozdzielania włosa na czworo jak w projekcie nowego kc firmowanego przez krewnego prof Zolla i mianowanych po zmianah 40letnich sędziów SN

https://oko.press/krajowa-rada-radcow-p ... ndydatury/
tyle to warte, co uchwały IS, jak się popatrzy, co ludzie poza takimi władzami uważają
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » piątek, 10 sierpnia 2018, 21:18

http://wyborcza.pl/7,134154,23763678,ni ... zajni.html
NIE JESTEŚMY NADZWYCZAJNI
ROZMOWA Z MARIĄ SZULC
sędzią Sądu Najwyższego

fajnie się czyta, można samemu się przekonać, że w SN zasiadały sensowne osoby

szkoda, że w artykule o nowych kandydatach do SN, tak nierzetelnie poprzestano na tym, czy zna się MS lub kogoś zwł w sytuacji gdy Ł Piebiak zna wielu sędziów jako osoba mocno zaangażowana w sprawy sędziów i otwarta i w konsekwencji w ogóle pominięto bogate dokonania jednej z kandydatek
tymczasem, gdy pewien czas temu opisywano sylwetki młodszych sędziów, wiele więcej wersów poświęcono sędzi nie znanej dotąd z żadnej działalności, dopóki nie nastąpił znowu nawrót Themis do IS i wypchnęcie równieśników osób z tutejszego forum, żeby było zbieżnie i te wersy poświęcono, by napisać, że osoba wyróżnia się tylko doświadczeniem z pracy w dyskoncie, bo nic innego nie było

https://wiadomo.co/prof-zbigniew-cwiaka ... ohaterami/
Jestem przekonany, że znaczna część ludzi, którzy dzisiaj w sposób nieprzyzwoity robią kariery w PiS-ie, jak zobaczą nadchodzącą zmianę, będą udawać, że z rządem i partią władzy nie mieli nic wspólnego, że próbowali tylko bronić demokracji - mówi nam prof. Zbigniew Ćwiąkalski, prawnik, były minister sprawiedliwości. - Niektórzy sędziowie stali się ostrożniejsi w orzekaniu. Miałem nawet takie sprawy, podczas których zastanawiałem się, czy wyroków nie wydają sędziowie, którzy są kandydatami na jakieś stanowiska i na wszelki wypadek wolą postępować zgodnie z oczekiwaniami władzy.

a to jest zgodne z etyką ?
bo obrabia sędziów, tak jak zawsze obrabiał
a jesli sprawy nie były głośne, to dlaczego nowa władza miała ważyć itd
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » piątek, 10 sierpnia 2018, 21:35

fajnie wyłapane
https://wpolityce.pl/polityka/407510-po ... eniu-sadow
Podczas dyskusji prowadzący program Adrian Klarenbach zapytał poseł PO Joannę Augstynowską o to, czy jej zdaniem sąd wydający decyzję ws. Stanisława Gawłowskiego jest upolityczniony, czy nie. Jej odpowiedź była zaskakująca.
Pyta pan o skład sędziowski, który zwolnił z aresztu pana Gawłowskiego, czy ten, który nakazał go aresztować? — mówiła.
Czym się one różnią? — zapytał zaskoczony redaktor.
Fizycznie, człowiekiem — odpowiedziała Augustyniak. Po czym jasno odpowiedziała jedynie na pytanie dotyczące upolitycznienia tego składu sędziowskiego, który zgodził się na zwolnienie Gawłowskiego za kaucją.
Mam nadzieję, że nie jest i że wydawane przez niego decyzję są niezawisłe — powiedziała.

Powiedziała pani jedną ważną rzecz, w zasadzie wyraziła pani to, o czym mówią prawie wszyscy przedstawiciele totalne opozycji – jak sędzia podejmuje dobrą decyzję w myśl tego, co oczekuje opozycja, to jest dobry i niezależny, a jak jak jest zły wyrok, tak jak o pozostawieniu w areszcie pana Gawłowskiego, to wówczas jest upolityczniony sąd. To jest logika, z którą się nie mogę zgodzić — odpowiedział na słowa poseł PO Łukasz Schreiber.

Widać, że w Platformie wciąż obecny jest sposób myślenia, zgodnie z którym dobrzy i niezawiśli są ci sędziowie, którzy wydają wyroki zgodne z oczekiwaniami tej partii.

as/TVP INFO


u nas to by było larum :roll:
https://www.ms.gov.pl/pl/informacje/new ... ziami.html

Cenne spotkanie z holenderskimi sędziami
Praktyka sądowa oraz rozwiązania holenderskiej procedury karnej były tematem wizyty studyjnej w Hadze przedstawicieli Ministerstwa Sprawiedliwości – grupy delegowanych sędziów i prokuratora.

Informacje przekazane przez stronę holenderską dotyczyły przede wszystkim instytucji „nakazu karnego” wydawanego przez urząd prokuratorski. Nakaz ten rozstrzyga w Holandii o odpowiedzialności karnej na równi z orzeczeniami sądów - zarówno w zakresie stwierdzenia winy, jak też publicznych i prawnych skutków skazania
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez iga » piątek, 10 sierpnia 2018, 23:34

DYREKTYWA RADY NR 2000/78/WE z dnia 27 listopada 2000 roku w sprawie
ustanowienia ogólnych ram równego traktowania przy zatrudnieniu i wykonywaniu
zawodu
http://orka.sejm.gov.pl/Drektywy.nsf/al ... 0L0078.pdf

(14) Dyrektywa ta nie narusza postanowień krajowych dotyczących wieku emerytalnego.

wynikałoby z tego, że UE nie może się wtrącać w ustalanie wysokości wieku emerytalnego ( UE nie może nakazać danemu państwu ustalenia wyższego czy niższego wieku emerytalnego)

Z punktu widzenia dyrektywy utrzymanie dotychczasowego wieku przejścia w stan spoczynku jest raczej nie do obrony.
Zgodnie z tą dyrektywą dyskryminacją jest właśnie przekraczanie dla określonej grupy zawodowej wieku 65 lat.
Avatar użytkownika
iga
Global Moderator
Global Moderator
 
Posty: 12654
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2008, 23:58
Lokalizacja: Kraków

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » piątek, 10 sierpnia 2018, 23:51

https://www.salon24.pl/u/konserwatysta1 ... sadokracja
jak podaje prof. Robert Nowak, Orban nie wygrał jeszcze walki ze skorumpowanym wymiarem sprawiedliwości na Węgrzech – Chciał wprowadzić obniżenie wieku sędziów z 70 do 62 lat, ale Unia Europejska to zablokowała, dlatego wciąż dominują tam starzy sędziowie – tłumaczy historyk, a jako przykład, gdzie reforma władzy sądowniczej w pełni się udała, podaje Rumunię.
Przypomnijmy, że Trybunał Konstytucyjny Węgier w decyzji nr 33/2012 uznał obowiązkowe zakończenie pracy sędziów w wieku 62 lat za niezgodne z konstytucją. Także Trybunał Sprawiedliwości UE w decyzji z dnia 6 listopada 2012 r. stwierdził, że radykalne obniżenie wieku emerytalnego węgierskich sędziów stanowi nieuzasadnioną dyskryminację ze względu na wiek, a zatem naruszenie dyrektywy Rady 2000/78/WE.
Orban nie boi się krytyki ze strony władz Unii Europejskiej i umiejętnie balansuje pomiędzy unijnymi oczekiwaniami a potrzebami reformy na Węgrzech. Często tworzy trudno odwracalny nowy stan faktyczny licząc się nawet z koniecznością zapłaty odszkodowań za złamanie standardów zbudowanych w interesie sądokracji europejskiej.
Tak się stało w sprawie Baki, który nie został prezesem Kurii i w sprawie około 300 sędziów, którzy utracili swoje stanowiska, bo przekroczyli wiek 62 lat. Wygrana w Luxemburgu nie pomogła im, bo utracone stanowiska są już zajęte. W tych okolicznościach Orban mógł już spokojnie na nowo – i zgodnie z unijnym życzeniem – podnieść wiek przejścia w stan spoczynku dla sędziów do 65 lat.


no i tu wiele odpowiedzi
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 2012CP0286
Ostatnio edytowano sobota, 11 sierpnia 2018, 00:07 przez Włóczykij, łącznie edytowano 1 raz
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » sobota, 11 sierpnia 2018, 00:02

https://www.salon24.pl/u/konserwatysta1 ... -w-europie
i komentarz pod tekstem
Rada Europy lansuje sądokrację. Co robić?
Nic nie robić.
Największa nadzieja w tym, że Unia Europejska razem z lansowaną w niej sądokracją szybko podupadnie i na kontynencie nastąpi powrót do zdrowych zasad równoważenia władz, zgodnie z prawdziwymi interesami obywateli.


"ludzie łączą się w społeczeńtwo w celu ochrony własnego życia () Istnieje ()władza sądownicza, której zadaniem jest poskromienie stanu wojny"
J Locke 1632-1704
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez iska1985 » sobota, 11 sierpnia 2018, 11:24

w zakresie sędziów z SN propozycja, do 65 r. ż płacą im w normalnej wysokości wynagrodzenie, powyższej 65 r. ż. min. płacę, zobaczymy ilu z obecnych walczących zostanie na swojej służbie i czy im zależy na samej pracy i "tworzeniu" dobrego prawa czy na kasie i bezsensownej walce, która za chwilę rozwali cały system, a zwykły obywatel, czy podmiot będzie mógł tylko zastosować kodeks Hammurabiego bo na sądy - sędziów liczyć nie będzie mógł bo zajmują się same sobą
iska1985
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 1000
Dołączył(a): piątek, 13 marca 2015, 23:59
Kim jestem ?: Jestem fanem tego forum :)

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » sobota, 11 sierpnia 2018, 11:46

ale to nie jest uczciwa propozycja

nie ma powodu do ograniczanie należnego wynagrodzenie
przypisywanie trwania wynagrodzeniem uważam za nieporozumienie

nie, nie zajmują się sobą
sobą, to byłoby im wygodnie po prostu pójść sobie
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez iska1985 » sobota, 11 sierpnia 2018, 12:07

Włóczykij napisał(a): sobą, to byłoby im wygodnie po prostu pójść sobie

to o co walczą??
iska1985
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 1000
Dołączył(a): piątek, 13 marca 2015, 23:59
Kim jestem ?: Jestem fanem tego forum :)

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez iga » sobota, 11 sierpnia 2018, 12:10

i kolejna podstawa ( a raczej brak podstaw do ingencji Unii w kwestię funkcjonowania sądownictwa państw członkowskich)

Art. 5. Granice kompetencji Unii (traktatu o UE)
1. Granice kompetencji Unii wyznacza zasada przyznania. Wykonywanie tych kompetencji podlega zasadom pomocniczości i proporcjonalności.
2. Zgodnie z zasadą przyznania Unia działa wyłącznie w granicach kompetencji przyznanych jej przez Państwa Członkowskie w Traktatach do osiągnięcia określonych w nich celów. Wszelkie kompetencje nieprzyznane Unii w Traktatach należą do Państw Członkowskich.

3. Zgodnie z zasadą pomocniczości, w dziedzinach, które nie należą do jej wyłącznej kompetencji, Unia podejmuje działania tylko wówczas i tylko w takim zakresie, w jakim cele zamierzonego działania nie mogą zostać osiągnięte w sposób wystarczający przez Państwa Członkowskie, zarówno na poziomie centralnym, jak i regionalnym oraz lokalnym, i jeśli ze względu na rozmiary lub skutki proponowanego działania możliwe jest lepsze ich osiągnięcie na poziomie Unii.
Instytucje Unii stosują zasadę pomocniczości zgodnie z Protokołem w sprawie stosowania zasad pomocniczości i proporcjonalności. Parlamenty narodowe czuwają nad przestrzeganiem zasady pomocniczości zgodnie z procedurą przewidzianą w tym Protokole.
4. Zgodnie z zasadą proporcjonalności zakres i forma działania Unii nie wykraczają poza to, co jest konieczne do osiągnięcia celów Traktatów.
Instytucje Unii stosują zasadę proporcjonalności zgodnie z Protokołem w sprawie stosowania zasad pomocniczości i proporcjonalności.



reasumując - w przypadku kompetencji dzielonych Unia działa wyłącznie w oparciu o protokół w sprawie stosowania zasad pomocniczości i proporcjonalnośi - w nie w drodze common law TSUE

a o czm stanowi ów protokół?
ano o stanowieniu PRAWA unijnego
(czyli tak jak pisałam - żeby zmienić podział kometencji pomiędzy państwa członkowskie a organy unijne (w szczególności by nadać organom unijnym uprawnienie kontroli przestrzegania kolejnych dziedzin) trzeba ustanowić prawo, nie można tego robić wyrokiem TSUE)
PROTOKÓŁ (NR 2)
W SPRAWIE STOSOWANIA ZASAD POMOCNICZOŚCI I PROPORCJONALNOŚCI
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 02&from=PL

któtko mówiąc UE musi najpierw ustanowić jakąś dyrektywę o funkcjonowaniu sądownictwa państw członkowskich, żeby potem mogła egzekowować

w przypadku SN Węgier UE interweniowała, bo tam naruszono dyrektywę o dyskryminacji
Avatar użytkownika
iga
Global Moderator
Global Moderator
 
Posty: 12654
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2008, 23:58
Lokalizacja: Kraków

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez iska1985 » sobota, 11 sierpnia 2018, 12:21

to ze strony NSA

"Komunikat w sprawie wejścia w życie przepisów ustawy o Sądzie Najwyższym dotyczących przejścia sędziów w stan spoczynku"

W związku z dużym zainteresowaniem przedstawicieli mediów sytuacją sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego po wejściu w życie przepisów ustawy z dnia 8 grudnia 2017 r. o Sądzie Najwyższym (Dz. U. z 2018 r., poz. 5 ze zm.) w zakresie określenia wieku przejścia sędziów w stan spoczynku Rzecznik Prasowy NSA informuje, że zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 25 lipca 2002 r. Prawo o ustroju sądów administracyjnych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2188 ze zm.) w sprawach nieuregulowanych w ustawie, do Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz do sędziów, urzędników i pracowników tego Sądu, stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Sądu Najwyższego. Kwestia określenia wieku przejścia sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego w stan spoczynku nie została uregulowana w tej ustawie, a zatem w tym zakresie przepisy ustawy o Sądzie Najwyższym mają zastosowanie także do sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego. Trzydziestu trzech sędziów tego Sądu (dziewiętnastu orzekających w NSA oraz czternastu orzekających w wojewódzkich sądach administracyjnych), w tym również Prezes NSA, złożyło oświadczenia o woli dalszego zajmowania stanowiska. Dwóch sędziów do oświadczeń nie dołączyło zaświadczenia lekarskiego.

Prezydent RP pismem zawiadomił czternastu sędziów NSA (trzech orzekających w NSA oraz jedenastu orzekających w wojewódzkich sądach administracyjnych), o przejściu z dniem 4 lipca 2018 r. w stan spoczynku."
iska1985
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 1000
Dołączył(a): piątek, 13 marca 2015, 23:59
Kim jestem ?: Jestem fanem tego forum :)

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » sobota, 11 sierpnia 2018, 14:17

iska1985 napisał(a):
Włóczykij napisał(a): sobą, to byłoby im wygodnie po prostu pójść sobie

to o co walczą??


przy takiej koncpecji, w którą idziesz - tylko o interesy tych, z którymi są związani
wiedzy by budować taką koncpecję nie mam
dlatego poprzestają (no wiem, że to nawina postwa) na zasadych, czyli czym jest SN, sędzia w nim (ta osławiona przysięga :roll: )

iga, a nie podkreśliłaś tego punktu w cytacie:

4. Zgodnie z zasadą proporcjonalności zakres i forma działania Unii nie wykraczają poza to, co jest konieczne do osiągnięcia celów Traktatów.
Instytucje Unii stosują zasadę proporcjonalności zgodnie z Protokołem w sprawie stosowania zasad pomocniczości i proporcjonalności.
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » sobota, 11 sierpnia 2018, 15:53

https://kulturaliberalna.pl/tag/nr-496/
Rozliczenie PiS-u? To nie będzie takie proste
Z Ewą Łętowską rozmawiają Łukasz Pawłowski i Natalia Woszczyk
Akt Odnowy Rzeczpospolitej? Jak najdalej od tego!
Z Piotrem Bogdanowiczem rozmawiają Łukasz Pawłowski i Tatiana Barkovskiy
Bezprawia nie można zwalczać bezprawiem
Z Tomaszem Siemoniakiem rozmawiają Karolina Wigura i Łukasz Pawłowski
Ludzie chcą anty-PiS-u. Program schodzi na dalszy plan
ps i koniecznie wpisy pod ostatnim wywiadem
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Andrew56 » sobota, 11 sierpnia 2018, 16:21

https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onec ... an/v9bhdpw

Po pierwsze, KRS nie dostrzega oczywistej sprzeczności między swoim regulaminem a ustawą o KRS co do "jawności" postępowania. Po drugie, to nie ma może być mowy o "naszej wewnętrznej procedurze", gdy czynność polega na wysłuchaniu kandydata. Posiedzenie zespołu powinno być także transmitowane.
Andrew56
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 28
Dołączył(a): piątek, 24 lipca 2015, 15:03
Kim jestem ?: Jestem fanem tego forum :)

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » sobota, 11 sierpnia 2018, 17:05

a gdzie widzisz podstawę do swojej tezy
te wysłuchnia odbywają się w trybie roboczym, z posiedzeń zespołu nie ma transmisji

art 20 Posiedzenia plenarne Rady
1. Rada obraduje na posiedzeniach plenarnych. Obrady są transmitowane za pośrednictwem Internetu, chyba że Rada podejmie uchwałę o wyłączeniu jawności posiedzenia.
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez iga » sobota, 11 sierpnia 2018, 21:13

Włóczykij napisał(a):iga, a nie podkreśliłaś tego punktu w cytacie:
4. Zgodnie z zasadą proporcjonalności zakres i forma działania Unii nie wykraczają poza to, co jest konieczne do osiągnięcia celów Traktatów.
Instytucje Unii stosują zasadę proporcjonalności zgodnie z Protokołem w sprawie stosowania zasad pomocniczości i proporcjonalności.


podkreśliłam to co trzeba i nie pozostaje to w żadnej sprzeczności z tym co zacytowałaś.

Fragment przepisu, który zacytowałaś, oznacza, że Unia, owszem, ma dążyć do osiągania celów Traktatów, ale wynika z niego także, że :
1. po pierwsze w Traktatach są tylko "cele",
2. po drugie w osiąganiu tych celów Unia może sięgać tylko po takie działania, które są konieczne do osiągnięcia tych celów (czyli jest to przepis ograniczający, a nie rozszerzający),
3. po trzecie w przypadku kompetencji dzielonych "zakres i forma działań Unii, podejmowanych aby osiągnąć te cele, musi być "zgodna z zasadą proporcjonalności" - a nie wzięta z powietrza ,
4. po czwarte zasada proporcjonalności jest określona w Protokole w sprawie stosowania zasad pomocniczości i proporcjonalności, który to protokół określa sposób stanowienia prawa. Czyli podstawą działania Unii musi być ustanowione do tego odpowiednie prawo (najczęściej dyrektywy) - a nie orzeczenia TSUE.

Wszystko się zgadza.
Avatar użytkownika
iga
Global Moderator
Global Moderator
 
Posty: 12654
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2008, 23:58
Lokalizacja: Kraków

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » sobota, 11 sierpnia 2018, 22:12

https://europa.eu/european-union/about- ... n-brief_pl
Cele Unii Europejskiej obejmują:
zagwarantowanie wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości w przestrzeni bez granic wewnętrznych
Wartości UE są wspólne dla społeczeństw państw członkowskich, w których najważniejsze są włączenie społeczne, tolerancja, sprawiedliwość, solidarność i niedyskryminacja. Wartości te są integralną częścią europejskiego stylu życia:
UE opiera się na zasadzie praworządności. Oznacza to, że podstawą wszystkich jej działań są traktaty, przyjęte dobrowolnie i demokratycznie przez jej państwa członkowskie. Prawa i sprawiedliwości strzeże niezależne sądownictwo. Państwa członkowskie uznały ostateczną właściwość Trybunału Sprawiedliwości, którego wyroki muszą być przestrzegane przez wszystkich.
Te cele i wartości stanowią podstawę UE i są określone w traktacie lizbońskim oraz w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej.

http://www.uniaeuropejska.info.pl/cele-i-zadania-ue
Trzecim celem jest wyraźne jednolicenie struktury krajów należących do Unii oraz wyrównywanie poziomu rozwoju, na jakim obecnie znajdują się poszczególne państwa członkowskie. Łączy się on z kolejnym celem, jakim jest rozwijanie poczucia sprawiedliwości i równości wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej, poprzez wprowadzanie jednolitego systemu norm, również norm prawnych.
Kolejnym celem jest polepszanie standardów życia mieszkańców UE. Bardzo ważnym zadaniem jest również dążenie do stworzenia nowej jakości społeczeństwa. Ma być to społeczeństwo obywatelskie, świadome poczucia przynależności do UE.

http://www.uniaeuropejska.info.pl/prawo ... ropejskiej
Prawo pierwotne i prawo wtórne Unii Europejskiej.

Prawem Unii Europejskiej określamy zbiór aktów, które składają się na prawny system wspólnoty. Zanim podpisano traktat w Lizbonie mówiono o prawie wspólnotowym. Gdy w listopadzie 2009 roku wszedł on w życie, Wspólnota Europejska przestała istnieć. Powstała Unia Europejska i wraz z nią nowe prawo.

Dzieli się je na prawo pierwotne i wtórne.

Prawo pierwotne obejmuje traktaty, które zawierają kraje członkowskie. Są to umowy o charakterze międzynarodowym. Należą do nich traktaty założycielskie, między innymi traktat paryski, traktaty rzymskie oraz traktat z Maastricht.
Prawo pierwotne tworzą również umowy, które zawierały państwa członkowskie lub dokumenty, które zostawały uzupełniane. Można zaliczyć do nich traktat fuzyjny z 1965 roku, protokół na temat Antyli Holenderskich czy brukselski i luksemburski traktat budżetowy. Tego typu umowami są również traktat grenlandzki, amsterdamski, lizboński oraz nicejski. Ważnymi elementami prawa pierwotnego są traktaty akcesyjne, decydujące o przystąpieniu do wspólnoty poszczególnych krajów.

Prawo pierwotne tworzą również ogólne zasady funkcjonowania UE, stworzone dzięki orzeczeniom Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości oraz postanowienia Rady. Do tych zasad należą i te, które Unia wypracowała na mocy innych dokumentów, takich jak Europejska Konwencja Praw Człowieka.
Prawo wtórne, zwane również prawem pochodnym, jest tworzone w oparciu o prawo pierwotne. Poszczególne akty prawne można sklasyfikować do pięciu kategorii. Pierwszą z nich są dyrektywy

http://www.uniaeuropejska.info.pl/trybu ... skiej-tsue
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej - zadania
- Czuwa, aby państwa członkowskie Unii Europejskiej przestrzegały traktatów

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... M%3Aai0017
Zasada pomocniczości ma na celu określenie odpowiedniego poziomu interwencji w dziedzinach kompetencji dzielonych między UE a krajami UE. Dotyczy to działań na szczeblu europejskim, krajowym lub regionalnym. W każdym z przypadków UE może interweniować tylko wówczas, jeśli jest w stanie działać skuteczniej niż kraje UE odpowiednio na szczeblu krajowym lub lokalnym. Protokół w sprawie stosowania zasad pomocniczości i proporcjonalności wymienia trzy kryteria, na podstawie których można ocenić, czy interwencja na szczeblu UE jest konieczna:

Czy działanie prezentuje wymiar międzynarodowy i nie może być uregulowane przez kraje UE?
Czy działanie narodowe lub brak działania mogą być niezgodne z wymogami traktatu?
Czy działanie na szczeblu UE może być szczególnie korzystne?
Zasada pomocniczości ma na celu także zbliżenie UE i obywateli poprzez zagwarantowanie, że w razie konieczności działania zostaną podjęte także na szczeblu lokalnym. Niemniej jednak zasada pomocniczości nie oznacza, że działania zostaną podjęte zawsze jak najbliżej obywatela.

UZUPEŁNIANIE SIĘ ZASAD PRZYZNANIA I PROPORCJONALNOŚCI

Artykuł 5 TUE ustanawia podział kompetencji między UE a krajami UE. Najpierw opisuje zasadę przyznania, zgodnie z którą UE dysponuje jedynie kompetencjami przyznanymi jej w traktatach.

Pomocniczość i proporcjonalność są zasadami wynikającymi z zasady przyznania. Określają, w jakim stopniu UE może wykonywać swoje kompetencje przyznane jej w traktatach. Zgodnie z zasadą proporcjonalności środki wprowadzone przez UE na realizację celów postawionych przez traktaty nie mogą przekraczać granic konieczności.

Dlatego UE może podjąć działania w dziedzinie politycznej tylko wtedy, gdy:

działanie to jest jedną z kompetencji udzielonych UE w traktatach (zasada przyznania),
w ramach kompetencji dzielonych z krajami UE szczebel UE jest najodpowiedniejszy do osiągnięcia celów wyznaczonych w traktatach (zasada pomocniczości),
treść i forma działania nie przekraczają granic konieczności dla osiągnięcia celów wyznaczonych w traktatach (zasada proporcjonalności).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Unia_Europejska
14 listopada 1991 Trybunał Sprawiedliwości stwierdził, że Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą należy pojmować jako konstytucyjną kartę ustanawiającą podstawowe zasady prawa wspólnotowego[52]. Obecnie za takową konstytucję Unii należy uznać Traktat o Unii Europejskiej oraz wspomniany w orzeczeniu Traktat EWG, funkcjonujący dziś jako Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.

Prawo unijne ma pierwszeństwo przed aktami prawa wewnętrznego (regułami normatywnymi) państw członkowskich. Związane jest to z zasadą, iż kraj członkowski nie może powoływać się na przepisy wewnętrzne w celu nierealizowania prawa wspólnotowego, czyli zasadą supremacji prawa Unii. Dyskusyjne jest, czy zasada ta obejmuje także pierwszeństwo przed konstytucjami państw członkowskich. W praktyce, przy pojawieniu się różnic i rozbieżności, konstytucja państwa członkowskiego była zmieniana.
Nad realizacją i przestrzeganiem prawa wspólnotowego czuwa system sądownictwa i administracja państw członkowskich. Stąd jednym z wymogów członkostwa jest posiadanie odpowiedniego aparatu funkcjonowania państwa. Mimo że prawo wspólnotowe stworzyły państwa członkowskie, podpisując i ratyfikując traktaty założycielskie, jak orzekł Trybunał Sprawiedliwości, jego podmiotami stały się również jednostki. Nie wszystkie normy prawa wspólnotowego mają bezpośredni skutek wobec jednostek, a i sama pozycja jednostek w prawie wspólnotowym nie jest jeszcze tak silna, jak w prawie wewnętrznym państw członkowskich.
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez iga » sobota, 11 sierpnia 2018, 23:26

myślę, że takimi ogólnikami TSUE uzasadni swój wyrok ;)

tylko gdzie w tym wszystkim zachowanie zasady proporcjonalności w kompetencjach dzielonych, skoro nie ma dyrektywy? Kto ma wyznaczać tę proporcjonalność (czyli nie przekraczanie granic działania UE w stosunku do państwa członkowskiego) - TSUE?
Przecież z protokołu wyraźnie wynika, że proporcjonalność działań UE musi wynikać z prawa unijnego.


tak wygląda cały proces:
to nie jest takie hop siup - jak się TSUE wydaje, że weźmie jedno słowo z Traktatu i zbuduje wokół niego swoją filozofię.
Jeśli TSUE to zrobi - to naruszy ten protokół https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 02&from=PL

Artykuł 3
Do celów niniejszego Protokołu, przez „projekty aktów ustawodawczych” rozumie się wnioski Komisji, inicjatywy grupy Państw Członkowskich, inicjatywy Parlamentu Europejskiego, wnioski Trybunału Sprawiedliwości, zalecenia Europejskiego Banku Centralnego i wnioski Europejskiego Banku Inwestycyjnego mające na celu przyjęcie aktu ustawodawczego.
Artykuł 4
Komisja przekazuje parlamentom narodowym swoje projekty i swoje zmienione projekty aktów ustawodawczych równocześnie z ich przekazaniem prawodawcy Unii.
Parlament Europejski przekazuje parlamentom narodowym swoje projekty i swoje zmienione projekty aktów ustawodawczych.
Rada przekazuje parlamentom narodowym projekty i zmienione projekty aktów ustawodawczych pochodzących od grupy Państw Członkowskich, Trybunału Sprawiedliwości, Europejskiego Banku Centralnego lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Rezolucje legislacyjne Parlamentu Europejskiego oraz stanowiska Rady są, po ich przyjęciu, przekazywane przez te instytucje parlamentom narodowym.
Artykuł 5
Projekty aktów ustawodawczych są uzasadniane w odniesieniu do zasad pomocniczości i proporcjonalności. Każdy projekt aktu ustawodawczego powinien zawierać szczegółowe stwierdzenie umożliwiające ocenę zgodności z zasadami pomocniczości i proporcjonalności. Takie stwierdzenie powinno zawierać dane umożliwiające ocenę skutków finansowych danego projektu aktu oraz, w przypadku dyrektywy, jej skutków dla regulacji wprowadzanych przez Państwa Członkowskie, w tym, w stosownym przypadku, dla prawodawstwa regionalnego. Podstawy stwierdzenia, że cel Unii może zostać lepiej osiągnięty na poziomie Unii, są uzasadniane na podstawie wskaźników jakościowych, a tam gdzie to możliwe, ilościowych. Projekty aktów ustawodawczych biorą pod uwagę konieczność zminimalizowania wszelkich obciążeń finansowych lub administracyjnych nakładanych na Unię, rządy krajowe, władze regionalne lub lokalne, podmioty gospodarcze i obywateli oraz to, by takie obciążenia były współmierne do zamierzonego celu.

Artykuł 6
Każdy parlament narodowy lub każda izba parlamentu narodowego może, w terminie ośmiu tygodni od daty przekazania projektu aktu ustawodawczego w językach urzędowych Unii, przesłać przewodniczącym Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji uzasadnioną opinię zawierającą powody, dla których uznaje, że dany projekt nie jest zgodny z zasadą pomocniczości. Do parlamentu narodowego lub izby parlamentu narodowego należy konsultowanie się, w stosownym przypadku, z parlamentami regionalnymi mającymi kompetencje ustawodawcze.
Jeżeli projekt aktu ustawodawczego pochodzi od grupy Państw Członkowskich, przewodniczący Rady przekazuje opinię rządom tych Państw Członkowskich.
Jeżeli projekt aktu ustawodawczego pochodzi od Trybunału Sprawiedliwości, Europejskiego Banku Centralnego lub Europejskiego Banku Inwestycyjnego, przewodniczący Rady przekazuje opinię danej instytucji lub organowi.
Artykuł 7
1. Parlament Europejski, Rada i Komisja oraz, w stosownym przypadku, grupa Państw Członkowskich, Trybunał Sprawiedliwości, Europejski Bank Centralny lub Europejski Bank Inwestycyjny, jeżeli projekt aktu ustawodawczego pochodzi od nich, uwzględniają uzasadnione opinie wydane przez parlamenty narodowe lub izbę parlamentu narodowego.
Każdy parlament narodowy dysponuje dwoma głosami rozdzielonymi w zależności od krajowego systemu parlamentarnego. W dwuizbowym krajowym systemie parlamentarnym każda z izb dysponuje jednym głosem.
2. W przypadku gdy uzasadnione opinie o niezgodności projektu aktu ustawodawczego z zasadą pomocniczości stanowią co najmniej jedną trzecią głosów przyznanych parlamentom narodowym zgodnie z ustępem 1 akapit drugi, projekt zostaje poddany ponownej analizie. Próg ten wynosi jedną czwartą w przypadku projektu aktu ustawodawczego dotyczącego przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości, przedłożonego na podstawie artykułu 76 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
Po ponownej analizie, Komisja lub, w stosownym przypadku, grupa Państw Członkowskich, Parlament Europejski, Trybunał Sprawiedliwości, Europejski Bank Centralny lub Europejski Bank Inwestycyjny, jeżeli projekt aktu ustawodawczego pochodzi od nich, mogą postanowić o podtrzymaniu, zmianie lub wycofaniu projektu. Decyzja ta musi być uzasadniona.
3. Ponadto, jeżeli w ramach zwykłej procedury ustawodawczej uzasadnione opinie o niezgodności wniosku dotyczącego aktu ustawodawczego z zasadą pomocniczości stanowią co najmniej zwykłą większość głosów przyznanych parlamentom narodowym zgodnie z ustępem 1 akapit drugi, wniosek zostaje poddany ponownej analizie. Po ponownej analizie Komisja może postanowić o podtrzymaniu, zmianie lub wycofaniu wniosku.
Jeżeli Komisja postanowi podtrzymać wniosek, powinna przedstawić uzasadnioną opinię określającą przyczyny, dla których uważa, że wniosek ten jest zgodny z zasadą pomocniczości. Wspomniana uzasadniona opinia, a także uzasadnione opinie parlamentów narodowych, powinny zostać przekazane prawodawcy Unii w celu ich wzięcia pod uwagę w ramach procedury ustawodawczej:
a)
przed zakończeniem pierwszego czytania prawodawca (Parlament Europejski i Rada) rozważa zgodność wniosku ustawodawczego z zasadą pomocniczości, biorąc w szczególności pod uwagę powody podane i podzielane przez większość parlamentów narodowych, jak również uzasadnioną opinię Komisji;
b)
jeżeli większością głosów wynoszącą 55 % członków Rady lub większością głosów oddanych w Parlamencie Europejskim prawodawca stwierdzi, że jego zdaniem wniosek nie jest zgodny z zasadą pomocniczości, wniosek ustawodawczy nie będzie dalej analizowany.




Dla obszaru sprawiedliwości stanowienie prawa ma nawet podwyższony próg.
A ktoś chciałby to załatwić jakimś tam wyrokiem TSUE.
Avatar użytkownika
iga
Global Moderator
Global Moderator
 
Posty: 12654
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2008, 23:58
Lokalizacja: Kraków

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » sobota, 11 sierpnia 2018, 23:46

Problem przedstawiony TSUE sprowadza się do weryfikacji z zasady w ogóle związanej ze współczesnym porządkiem prawnym
Skoro rozwój cywlizacyjny przyniósł tam jako ustroje oparte na 3 -podziale władzy ( a wzięł się one z naturalnego porządu rzeczy, iż każdy człowiek to podmiot), to należy na uwadze mieć, iż władza sądownicza ma gwarancje
Zatem regulacja dotycząca jej stan spoczynku, nie jest tylko zwykłą regulacją dotyczącu świadczenia pracy, ale musi mieć gwarancje, że w ten sposób czegoś się nie podkopuje
Jeżeli równocześnie zachodzi tak duża zmiana, reforma dotycząca ustroju realizowana tylko przez jedną siłę polityczną, a nie cały naród, to zapala się lampka, czy zmiana wieku sędziów w tak ważnym dla funkcjonowania państwa organie jak SN, jest tylko zwykłą zmianą porządkujacą w zakresie wieku, czy lepiej dmuchać choćby na zimne i nie wskazać na priotet niepozbawiania urzędu przed pierwotnie zakładanym czasem
konstytucja daje gwarancje całemu narodowi, mimo że bieżącą politykę sprawuje większość parlamentarna
to są dwa różne zagadnienia - gwarancje dla każdego - vide konstytucja,
a wizja jednej siły politycznej
na tym polega państwo (vide stosowna doktryna)

stąd skoro na gruncie krajowym nie możemy tego wyjaśnić w debacie, należało sygnalizować TSUE, bo takie mamy zobowiązanie w unijnej wspólnocie

a że wspomniane doktryny rozwijają się poprzez doświadczenie, to zasadne jest jednak stwierdzić zasadę szczególnej ochrony sędziów, by nikt nie miał pokusy np zejść do progu 40 lat (tj dać z opcją, że jako obywatele mogą skorzystać z pracy wcześniej, jeśli mają taką wolę, bo chyba w opcję, że zdecydowali się, więc zawsze muszą pracować dłużej bym nie szła)

zatem ten ogólnik należy uznać za zasadę praworządności
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Włóczykij » sobota, 11 sierpnia 2018, 23:53

iga napisał(a):myślę, że takimi ogólnikami TSUE uzasadni swój wyrok ;)



to nie są ogólniki, ale myślenia bliskie żródłom prawa
ważenie zasad
to trudne, bo można popłynąć, jeśli coś zniesie w tym ważeniu

problemem jednak jest system prawa, którego nie cierpię, bo to nie prawo, czyli rozpisywania wszystkiekgo na szczegóły
wówczas też łatwo manwerować prawem (przy zasadach już trudno, bo one odwolują się do odwieczego porządku)
i to taki system jest niedostępny dla obywatela
Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów (art. 54 Konstytucji RP)
Każdy ma prawo do wolności wyrażania opinii. Prawo to obejmuje wolność posiadania
poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei (art. 10 EKPC)
http://www.liberties.eu/pl
? https://oko.press/harvesterem-dyskutowa ... s-relacja/
? http://www.rp.pl/Opinie/304129969-Gwiaz ... w-KRS.html
Avatar użytkownika
Włóczykij
pełnoprawny sędzia
pełnoprawny sędzia
 
Posty: 16358
Dołączył(a): środa, 6 maja 2009, 18:46
Kim jestem ?: sobą

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez iga » niedziela, 12 sierpnia 2018, 06:53

Włóczykij napisał(a):Problem przedstawiony TSUE sprowadza się do weryfikacji z zasady w ogóle związanej ze współczesnym porządkiem prawnym
Skoro rozwój cywlizacyjny przyniósł tam jako ustroje oparte na 3 -podziale władzy ( a wzięł się one z naturalnego porządu rzeczy, iż każdy człowiek to podmiot), to należy na uwadze mieć, iż władza sądownicza ma gwarancje
Zatem regulacja dotycząca jej stan spoczynku, nie jest tylko zwykłą regulacją dotyczącu świadczenia pracy, ale musi mieć gwarancje, że w ten sposób czegoś się nie podkopuje
Jeżeli równocześnie zachodzi tak duża zmiana, reforma dotycząca ustroju realizowana tylko przez jedną siłę polityczną, a nie cały naród, to zapala się lampka, czy zmiana wieku sędziów w tak ważnym dla funkcjonowania państwa organie jak SN, jest tylko zwykłą zmianą porządkujacą w zakresie wieku, czy lepiej dmuchać choćby na zimne i nie wskazać na priotet niepozbawiania urzędu przed pierwotnie zakładanym czasem
konstytucja daje gwarancje całemu narodowi, mimo że bieżącą politykę sprawuje większość parlamentarna
to są dwa różne zagadnienia - gwarancje dla każdego - vide konstytucja,
a wizja jednej siły politycznej
na tym polega państwo (vide stosowna doktryna)

stąd skoro na gruncie krajowym nie możemy tego wyjaśnić w debacie, należało sygnalizować TSUE, bo takie mamy zobowiązanie w unijnej wspólnocie

a że wspomniane doktryny rozwijają się poprzez doświadczenie, to zasadne jest jednak stwierdzić zasadę szczególnej ochrony sędziów, by nikt nie miał pokusy np zejść do progu 40 lat (tj dać z opcją, że jako obywatele mogą skorzystać z pracy wcześniej, jeśli mają taką wolę, bo chyba w opcję, że zdecydowali się, więc zawsze muszą pracować dłużej bym nie szła)

zatem ten ogólnik należy uznać za zasadę praworządności


Idea piękna, ale nie sprawdziła się w praktyce.
Po pierwsze sądy powszechne nie zostały zreformowane po komunie - skutkiem czego osoby skrzywione poprzednim systemem przez całe lata nadal decydowały o ścieżkach awansów i funkcji osób wchodzących do zawodu. Owszem, do roboty brano ludzi jak leci, ale do grona ściśle decyzyjnego nie dostawał się nikt przypadkowy. Konstytucja, która rzekomo dawała gwarancję całemu narodowi - okazała się bezsilna. Zatem zmiany wymuszać będzie cykliczność wyborów parlamentarnych. Uważam, że nie ma lepszych gwarancji na reprezentatywność w zawodzie sędziego, dla całego narodu, bo sytuacja w polityce jest zawsze dynamiczna i nieprzewidywalna.

Po drugie - już co do samego wieku przejścia w stan spoczynku - o ile kojarzę, to Węgrom zarzucono zróżnicowanie wieku przejścia w stan spoczynku w różnych grupach sędziów i prokuratorów. Uznano to za dyskryminację.
Prawo pracy - i związane z nim konsekwencje w postaci stosowania zasad o niedyskryminacji - stosuje się do sędziów na równi z gwarancjami niezawisłości. W sądach powszechnych, przy takim jak obecnie obciążeniu, nie ma szans by pracować do 70 r.ż. Równanie powino iść zatem w kierunku obniżenia wieku przejścia w stan spoczynku.
Avatar użytkownika
iga
Global Moderator
Global Moderator
 
Posty: 12654
Dołączył(a): niedziela, 30 listopada 2008, 23:58
Lokalizacja: Kraków

Re: Piszą o nas w sierpniu 2018

Postprzez Tomasz Zawiślak » niedziela, 12 sierpnia 2018, 07:53

Przeczytalem wywiad z prof. Łętowską opublikowany przez Kulturę Liberalną
https://kulturaliberalna.pl/2018/07/10/ ... a-panstwa/

Mam kilka ogólnych refleksji.

Pani Profesor od lat bardzo krytykuje sedziow za brak komunikacji ze spoleczenstwem (robi to takze w tym wywiadzie). Za trudny, niezrozumialy jezyk uzasadnien, a nawet ich pozornosc. Za braki watsztatowe dotyczace interpretacji prawa.
Sędziów wini za to, że stosuja przepisy, ktorych celem jest zmniejszenie obciazenienia sądów, uproszczenie, przyspieszenie... (dokladnie to samo haslo do ktorego odwoluje sie najnowszy projekt zmian w kpc). Zarzuca, ze sedziowie maja na celu swoja wygode a nie dobro społeczeństwa. Jakoś nie dostrzega w takich działaniach sedziow propaństwowosci, dążenia do tego, zeby sie ten niewydolny system calkiem nie zacial, nie wywrócil...
Uwagi swoje Pani Profesor wyglasza w kontekście pytania o trojpodział wladzy. Czytajac to mam przemozne wrazenie, że nie jest Jej daleko od zarzutu tzw. sedziokracji.
Nie mowie, ze sedziowie nie naduzywali formalizmu procesowego (szczegolnie bylo to widoczne w pierwotnej wersji postepowania uproszczonego, czy w ultraprekluzji w postępowaniu gospodarczym; czasami takie zarzuty dotycza tez odrzucania skarg na czynnosci komornika).
Co jednak z podstawową odpowiedzialnością wladzy ustawodawczej, która tworzy prawo? Co z wladza wykonawcza, ktora odpowiada za organizacje wymiaru sprawiedliwosci?
Poza tym język, którym posluguje sie Pani profesor jest bardzo skomplikowany, hermetyczny, ezopowy chwilami. Pelno w nim bardzo trudnych, zrozumialych tylko dla prawnika slow.
Latwo dostrzegac źdźbło w oku drugiego...
Osobna kwestia to charakterystyczna dla prawnikow osadzonych w legalistycznej tradycji panstwa prawa niezdolnosc do obrony tegoż państwa przed nadużyciami demokracji w zlej wierze. Skojarzenie z upadkiem Republiki Waimarskiej nasuwa sie natychmiast...
Fatalizm jakis i imposibilizm. Mozemy tylko czekac na wyrok tego do kogo zgodnie z przyjetymi regulami nalezy ostatnie slowo, kto dysponuje argumentem sily. Jak barany prowadzone na rzeź... Choć doskonale wiemy, ze ten ktos wybiera z tych regul tylko to, co mu pasuje i smieje nam sie w twarz... Z czego tak w ogole Pani Profesor doskonale zdaje sobie sprawe, ale co mozna poradzic...
Bardzo smutny obraz wybitnego intelektualisty w totalnej frustracji prowadzacej do apatii i kapitulacji.
Przykre.
"Sądownictwo niezależne od pozostałych gałęzi władzy jest najlepszym gwarantem ochrony przeciwko łamaniu praw jednostek w każdej formie. Gdy politycy przyjmują demokratyczne zasady kierowania państwem, to z reguły potrafią zrozumieć, że niezależne sądownictwo im nie zagraża, ale czyni ich bardziej odpowiedzialnymi", Joseph P. Nadeau, Kwartalnik IUSTITIA nr 1/2017
Tomasz Zawiślak
VIP
VIP
 
Posty: 3640
Dołączył(a): piątek, 4 stycznia 2008, 13:54
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do PROTEST SĘDZIÓW...LIST OTWARTY..POZWY..

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość