Strona 35 z 37

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: sobota, 27 października 2018, 23:54
przez anpod
Wybacz, Włoczko, nie wiem, o co chodzi Ci z tymi szablonami? Ja sobie sama porobiłam w systemie swoje szablony wielu orzeczeń i zarządzeń i to, co potworzyłam wspóldziała z sawą "zasysając" dane z konkretnej sprawy i muszę tylko wypelniać część zmienną, albo usuwać to, co w danej sprawie w uzasadnieniu zbędne.

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: niedziela, 28 października 2018, 09:35
przez Włóczykij
anpod napisał(a):Wybacz, Włoczko, nie wiem, o co chodzi Ci z tymi szablonami? Ja sobie sama porobiłam w systemie swoje szablony wielu orzeczeń i zarządzeń i to, co potworzyłam wspóldziała z sawą "zasysając" dane z konkretnej sprawy i muszę tylko wypelniać część zmienną, albo usuwać to, co w danej sprawie w uzasadnieniu zbędne.


wiem, o czym piszesz, bo też takie kiedyś miałam

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: sobota, 5 stycznia 2019, 13:27
przez Geralt
https://www.rp.pl/W-sadzie-i-urzedzie/3 ... -cele.html

Rząd przyjął projekt reformy procesu cywilnego. Usprawnienie, uproszczenie i przyspieszenie postępowań przed sądem – to główny cel gruntownej reformy kodeksu postępowania cywilnego.

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: wtorek, 15 stycznia 2019, 11:42
przez Geralt
Proponowana przez rząd nowelizacja przewiduje szereg rewolucyjnych rozwiązań, które będą miały fundamentalne znaczenie dla przebiegu postępowania cywilnego - pisze Łukasz Warszawski, radca prawny w Kancelarii Ożóg Tomczykowski. I jako przykłady podaje m.in.: posiedzenia organizacyjne i przywrócenie odrębnego postępowania gospodarczego , ale także mechanizmy zapobiegające obstrukcji procesowej oraz zmiany w zakresie wysokości opłat sądowych od pism procesowych.

https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/refo ... 55215.html

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: czwartek, 17 stycznia 2019, 10:48
przez khef
Projekt już wyszedł z sejmowej zamrażarki i został skierowany do pierwszego czytania - numer druku 3137.

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: piątek, 18 stycznia 2019, 09:54
przez Geralt
Przygotowując kolejne zmiany w procedurze cywilnej resort sprawiedliwości nie dokonał analizy skutków poprzedniej nowelizacji sprzed pięciu lat - twierdzi adwokat dr Marcin Radwan-Röhrenschef. I dodaje, że już ona wprowadziła niektóre z rozwiązań proponowanych czy udoskonalanych teraz.

https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/refo ... 57511.html

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: piątek, 1 lutego 2019, 12:37
przez sebus
khef napisał(a):Projekt już wyszedł z sejmowej zamrażarki i został skierowany do pierwszego czytania - numer druku 3137.


W końcu zniknie zwrot 3/4 za upominawcze <brawo>

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: piątek, 1 lutego 2019, 17:38
przez Darkside
sebus napisał(a):
khef napisał(a):Projekt już wyszedł z sejmowej zamrażarki i został skierowany do pierwszego czytania - numer druku 3137.


W końcu zniknie zwrot 3/4 za upominawcze <brawo>
będzie ta opłata od uzasa ?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: piątek, 1 lutego 2019, 22:50
przez sebus
Darkside napisał(a):
sebus napisał(a):
khef napisał(a):Projekt już wyszedł z sejmowej zamrażarki i został skierowany do pierwszego czytania - numer druku 3137.


W końcu zniknie zwrot 3/4 za upominawcze <brawo>
będzie ta opłata od uzasa ?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Tak, 100 zł , a później będzie zaliczana na poczet ew. środka odwoławczego .

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: sobota, 2 lutego 2019, 00:35
przez Darkside
sebus napisał(a):
Darkside napisał(a):
sebus napisał(a):
khef napisał(a):Projekt już wyszedł z sejmowej zamrażarki i został skierowany do pierwszego czytania - numer druku 3137.


W końcu zniknie zwrot 3/4 za upominawcze <brawo>
będzie ta opłata od uzasa ?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Tak, 100 zł , a później będzie zaliczana na poczet ew. środka odwoławczego .
yeahhh

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: sobota, 2 lutego 2019, 09:29
przez Włóczykij
zatem najniższa opłata od pozwu (czyli tych spraw generujących największy wysiłek organizacyjny sądu) to będzie ?

/jak wygląda w ogóle ekonomiczne wyliczenie obsługi takiej sprawy, gdyż one zwykle wnoszone są przez przedsiębiorców przeciw konsumentom; osoby fizyczne w nieznacznym zakresie są powodami w tej puli spraw, choć jako pozwani mają do uiszczenia tę opłatę i m.in. 120 zł kosztów za zastępstwo procesowe za wydanie klauzuli wykonalności/

i jeżeli zawodowy pełnomocnik nie wniesie opłaty od wniosku o uzasadnienie wraz z wnioskiem i wydajemy zarządzenie o zwrocie i uiści to w terminie 7 dni, to liczy się, że kiedy wniósł wniosek

bo ze statystyki znany mi jest upowszechniony od kilku lat pogląd, że mimo konstrukcji tego przepisu wg której ten rodzaj zwrotu ma charakter techniczny (jeden etap mniej zamiast poprzedniego rozwiązania, iż najpierw wezwania, a potem dopiero zwrot) w przypadku pozwu sprawa jest wpisywana pod nowy numer mimo uiszczenia opłaty w terminie, co ma skutkować uznaniem, że zachowany jest termin pierwotnego wniesienia pozwu

i czy w Ns jest potwierdzony termin 14 dni na uzasadnienie ? /czy w inny sposób można upowszechnić wykładnię, którą jednak niektóre sądy stosują, że skoro postanowienie rozstrzygające merytorycznie jest analogią do wyroku, to jest 14 dni

i czy nastąpi rozliczenie efektywności modelu biura interesanta, które było głównym punktem w Strategii MS (i tu można wiadomo, jaki ciąg można wymienić), mającym służyć poprawie wizerunku sądu poprzez okazanie się kompetencją w obsłudze oraz gwarantować podstawę na rozdysponowanie środków unijnych z wieloletnich programów (nie wiem tylko jak prezes NIK ma to rozliczać sam siebie)

wiem, że do sądu dodzwonić się nie można, co także generuje wnioski o uzasadnienie (nie winię urzędników BOI, bo wiem, że rejestracja telefoniczna w innych miejscach też podobnie nie daje rady, bo rozmowa z petentem wymaga czasu)
jednocześnie to kolejny przykład porażki piewców cyfryzacji, gdyż sądy wprowadzają informacje do systemu, a mimo to są wnioski o wydanie wyroków (bo przecież wspominano na forum, że wnioski o uzasadnienie są składna, bo nie ma opłaty za odpis wyroku)
a w przypadku dodzwonienia się nie można uzyskać pełnej informacji, a tylko tę widoczną w systemie o tym, jakie czynności są odnotowane, co niekoniecznie jest pełną informacją o sprawie w zakresie zadanego pytania

przypuszczam, że zawodowi pełnomocnicy szczególnie wiedzą jak powyższe poprawiło wizerunek sądu (i może dalszej analizy tu nie napiszę o tym, czy wszyscy jednakowo widzą ten problem)

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: sobota, 2 lutego 2019, 11:20
przez Włóczykij
sebus napisał(a):
khef napisał(a):Projekt już wyszedł z sejmowej zamrażarki i został skierowany do pierwszego czytania - numer druku 3137.


W końcu zniknie zwrot 3/4 za upominawcze <brawo>



przy wps i opłatach SO, gdzie trafia trochę pozwów z kredytów, w tym hipotecznych, może to już nie być tak powszechnie entuzjastycznie odbierane

ale sądy nadal będę zwracać opłaty uiszczone przy pozwie w epu po tym, jak po przekazaniu z epu - umorzenie następuje w sądzie tzw. analogowym ? /mimo, że w e-sądzie odbyło się posiedzenie, gdzie stwierdzono brak podstaw do wydania nakazu np. za przejazd bez biletu pociągiem czy innej wps ok. 600 zł/

to kolejne przykłady, że konstytucję stosuje się na poziomie podstawowym bez potrzeby ubarwiania nią obszernych uzasadnień

---
ale właśnie pisząc uświadomiłam sobie przy poruszonym wątku opłaty od uzasadnienia właśnie kwestię tych tytułów wykonawczych przy pozwach masowych
wiadomo, że te długi są słabo ściągalne, skoro wciąż są wprowadzane w obrót, a należność 120 zł powiększa zadłużenie
w efekcie sądy zawalone są wnioskami o klauzulę wykonalności, pracownicy przez to nie mogę podejmować czynności w innych sprawach i sądy płacą za przewlekłości i za dodatkową pracę pracowników
ale wniosek powyższy był możliwy nie tylko z przeczytaniu wpisów o wniosku o uzasadnienie, ale także dzięki krótkiej, ale rzeczowej rozmowie o pracy sądu, która zna się na tej pracy, więc umie kompetentnie przedstawić problem i szukać rozwiązań, a nie innych posunięć

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: sobota, 2 lutego 2019, 11:25
przez Beatka
Włóczykij napisał(a):
wiem, że do sądu dodzwonić się nie można, co także generuje wnioski o uzasadnienie (nie winię urzędników BOI, bo wiem, że rejestracja telefoniczna w innych miejscach też podobnie nie daje rady, bo rozmowa z petentem wymaga czasu)
jednocześnie to kolejny przykład porażki piewców cyfryzacji, gdyż sądy wprowadzają informacje do systemu, a mimo to są wnioski o wydanie wyroków (bo przecież wspominano na forum, że wnioski o uzasadnienie są składna, bo nie ma opłaty za odpis wyroku)
a w przypadku dodzwonienia się nie można uzyskać pełnej informacji, a tylko tę widoczną w systemie o tym, jakie czynności są odnotowane, co niekoniecznie jest pełną informacją o sprawie w zakresie zadanego pytania

przypuszczam, że zawodowi pełnomocnicy szczególnie wiedzą jak powyższe poprawiło wizerunek sądu (i może dalszej analizy tu nie napiszę o tym, czy wszyscy jednakowo widzą ten problem)


Przepraszam bardzo. Zawodowy pełnomocnik podejmuje własną decyzję o tym, czy korzysta z zaproszenia sądu, którym jest zawiadomienie o terminie rozprawy, czy nie. Jeżeli rezygnuje z osobistej obecności, czy też pomocy substytuta albo upoważnionego aplikanta, naraża siebie, a raczej podmiot, który reprezentuje, na brak wiedzy o przebiegu rozprawy i jej wyniku. Jeżeli zaś jest przy okazji pełnomocnikiem reprezentującym podmiot "masowo" wnoszący sprawy do sadu, to może warto, by przemyślał kilka kwestii.

Informacje udzielane telefonicznie przez sąd są dokładnie takie, jak przewiduje regulamin, nie przez sędziów orzekających tworzony. Liczba pracowników, którym powierzone są obowiązki kontaktu z zainteresowanymi jest, z oczywistych względów, ograniczona. To musi wywoływać mniejsze albo większe problemy komunikacyjne. Skoro nie sędziowie podejmują decyzje w tym zakresie, wiązanie takich problemów z naszym wizerunkiem, jest co najmniej nie na miejscu. Zaś sąd (instytucja) to nie tylko sędziowie i nasza praca. Nadrzędnym organizatorem pracy sądów jest MS.

System, w jakim prowadzone są sprawy, daje pełen wgląd w ich dane, po zalogowaniu pełnomocnika. Jest więc w stanie ustalić losy sprawy i złożyć wniosek o uzasadnienie w adekwatnym procesowym momencie. Tak więc dołożenie z ich strony minimum staranności pozwoli uniknąć problemów, które obecnie sami generują.

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: sobota, 2 lutego 2019, 11:46
przez Włóczykij
- czym innym jest kwestia udziału pełnomocnika w sprawie a czym innym dostępność informacji o stronie dla sprawy,
- sądy mają być dostępne dla wszystkich, a z posługiwaniem i dostępem do komputera jest różnie. sądy nie są zarezerwowane dla masów wierzycieli i to nie o nich piszą, gdy oceniają nas w mediach.

Itd. można pisać kroku po kroku o zagadnieniach pracy sądu. (a twierdzenie o zakresie informacji w BOI podane w powyższym poście nie jest prawdziwe, bo akurat praktycznie mam to sprawdzone; oczywiście nie mogą mieć wiedzy przekrojowej, ale wiedza, co jest w systemie, a co w aktach - pozwala wyciągać szersze wnioski; kultura udzielania informacji w sądzie była dokładnie wypracowane w metodyce pracy sądów i bynajmniej regulamin nie był zupełny - oraz to także kwestia kompetencji i doświadczenia pracowników, z BOI znam przykład, gdy stronie nie chciano przyjąć pozwu, bo pani wiedziała lepiej, że jest niekompletny i nie honorowała, że sąd stosuje 130 kpc , bo uważała, że wie lepiej, a nie że narusza konstytucyjne prawo do sądu..., że znowu wrócę do podstaw i tego, co de facto psuje konstytucję ; dodam, że nie ma pretensji do pani, bo ewidentnie chciała dobrze, ale jej pracodawca nie zadbał, by miała przygotowanie).

I podstawowy błąd dawnej "kultury organizacyjnej" wyżej widoczny w poście - "to nie my, to MS" - bo za mało pieniędzy, bo za mało etatów itd.
Tymczasem trzeba umieć gospodarować własnymi środkami, w tym budżetowymi i prezentować uargumentowane stanowisko o brakach i problemach, które nie wynikają z własnej niemożności.
Notabene informacje o sądach niemieckich wskazują, że tam jest więcej kultury pracy związanej z odpowiedzialnością wszystkich za działanie sądu, a nie tylko rozwiązania architektoniczne sal, które lansuje lansowany s. J. Gwizdak @ co.

A to dlaczego IS np. poprzez Porozumienie, które zostało stworzone dla omawiania wspólnych zagadnień ku lepszemu, nie wyjaśnia takich kwestii, że pracownik masowego wierzyciela generuje obieg akt zamiast dokonywać sprawdzeń w systemie, to mogę pozostawić tylko :?: czy szuka się rozwiązań faktycznych problemów, czy o co chodzi ...
ps. oczywiście do Porozumienia dołączyli ci co zawsze i tak się skończył jasny punkt jego powstania.

I :
takie rozwalenie procedury cywilnej, jakie wygenerował epu, to brak słów.

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: niedziela, 3 lutego 2019, 17:55
przez Włóczykij
Czy kpc obecnie jest jeszcze oparty na zasadzie kontradyktoryjności i dyspozycyjności (decyduje wola strony co do podejmowanych przez nią czynności), czy już przeważa wykładnia prounijnie konsumencka o prawdzie materialnej *?
Sorry, za skrót bez rozpisanie w uzasadnienie z przypisami, ale dotyczy przecież rozmowy fachowców, a właśnie czytam sobie orzeczenia SA i stąd zaczęłam się zastanawiać, co przeoczyłam w przyśpieszeniu.
Na ubiegłorocznym zjeździe cywilstów póki co był :?: z wezwaniem do rozsądku (notabene świetny wykład dr Matusza Grochowskiego). Faktycznie ośrodek poznański sygnalizował zmiany wynikające z rewolucji technologicznej, ale entuzjazmu wtedy jakoś na sali nie było.

*prawa materialna hołubiona była w radzieckiej nauce procesualistyki, co doczytałam na studiach na UG w Gdańsku. Fakt byłam na nich po 1989 ... i czytałam o tym w kategoriach historycznych.

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 21:17
przez Włóczykij
a co z instytucją nadużycia prawa ? miała być

uważam, że przejrzenie orzecznictwa w zakresie odmowy zwolnienia kosztów na oczywistą niezasadność powództwa byłaby świetnym probierzem, że te przepisy o nadużyciu staną się martwe, bo takie jest podejście mentalne
drugim lakmusem mogą być wnioski o wyłączenie sędziego (osobliwie orzeczenie TK to świetna baza do rozchwiania stosowania tej instytucji)


https://oko.press/obywatel-przegrywa-z- ... -godnosci/
no i potem mamy takie kwiatki, że trzeba dłubać przy powództwach, gdzie parę linijek tekstu wystarczy, by widzieć rozstrzygnięcie

o jakiej więc kontroli konstytucyjności może być mowa ?
https://czpk.pl/artykuly/rozproszona-ko ... luszenstwa
nie tylko kto to zastosuje, ale kto to przeczyta
pochwalono tu sąd wrocławski, ale jedna z nominowanych do SN niedawno wybrana przez poprzedni KRS krytycznie podeszła do tego orzeczenia w panelu I Kongresu Praw Obywatelskich

i tak można dodać przykłady, gdzie zawodzi stosowanie prawa na poziomie podstawowym, wchodzi się w rozjedżanie spraw przed odwoływanie do pytań prejudycjalnych (fakt, że to skuteczny argument, bo bezkrytycznie przyjmowany ...) mimo, że na bazie zwykłych instytucji prawa cywilnego można orzekać
/ale żeby sędzia cywilista musiał cywilnie orzekać o sprawach kryminalnych, no to jednak nie przewidziałam/

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2019, 14:20
przez Geralt
Zmiany w procedurze cywilnej są potrzebne, ale nie ma pewności, czy te proponowane w rządowym projekcie rzeczywiście doprowadzą do usprawnienia procesów - pisze radca prawny Zbigniew Kruczkowski z warszawskiego biura Linklaters. I dodaje, że szczególne zaniepokojenie może budzić zamiar powrotu do odrębnej procedury gospodarczej.

https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/refo ... 65558.html

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: czwartek, 14 lutego 2019, 21:19
przez Włóczykij
No właśnie.
Ostatnia duża nowelizacja kpc, która wyrzuciła odrębną procedurą gospodarczą, wprowadziła linię prowadzenia procesu moblizującą do działania na temat. M.in. po wymianie pism, sąd wskazywał stronom, co do czego i kiedy mogą się wypowiedzieć. Przy nawale spraw w I instancji, w dużej mierze na wyroki zaoczne epu i innej bezsensownej korespondencji, nie miało to szczególnego znaczenia. Przy innych sprawach jednak nieźle, by porządkowało procedowanie bez rozwiercania i rozwałkowywania przepisów do granic absurdu.
Niestety przepisy redakcyjnie nie były dobre. W ślad za nimi nie było sensownych szkoleń. A te które masowo odbyto za środki unijne, wekslowały na omawianie e-protokołu (mimo osobnej puli zjedzonej na ten cel). Odfajkowano modernizację.

Są jeszcze jednak prawnicy i zdarza mi się oglądać klasyczne pozwy - trudne sprawy w kilku sensownych akapitach, a potem to już wedle potencjału sporu.

i tak bez końca ...
ostatnio posunęłam się do radykalizmu refleksji, że zostanę zwolennikiem procesu formułkowego :roll: byłoby to jakieś panaceum drakońskie, ale oczy by człowiek zaoszczędził (no i czas)

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: sobota, 2 marca 2019, 09:58
przez Włóczykij
http://archiwum.rp.pl/artykul/1397564-K ... yroku.html
Przewodniczący składu i pełnomocnicy stron zdecydują, co można rozstrzygnąć ugodowo, a co powinno być przedmiotem dowodzenia i jakie dowody mają temu służyć.



no niestety pani sędzia pochwala model, który znam jako białostocki, choć nie wiem, jak szeroki ma zakres i wzór, a który moja koleżanka, świetna retorka określa "pełnomocnicy wiedzą, jak poruszać się po korytarzach sądu"
kto przy tym zna Białystok, bo to nieduże miasto, nawet mniejsze niż bardziej wielkomiejska Łódź, może zrozumie więcej

a tymczasem na konferencji do dobrych praktykach z przedstawicielami markowej kancelarii prawnej bardzo sensownie rozmawiano, bo pełnomocnicy z tych rozsądkowych uważali, że lepiej by strony nie były pomijane w rozmowie o ich sprawach
tym samym przy okazji wypowiadali się demokratycznie i prosądowo - sądy wówczas nie stają się niejasnym szafarzem sprawiedliwości

mając na uwadze dotychczasowy kierunek KE, gdy prowadziła rozmowy w spokojnych czasach o dobrym otoczeniu biznesu, czyli sądach, czeka nas zatem kolejna nowelizacja
jednak czas stosowania nowych przepisów może być przydatny, by potrenować możliwość innych rozwiązań

nie wspomnę o dyletanctwie sędzi reprezentantki reformy w tym tekście z Rp (bo obecna procedura daje możliwości podobne, jak zawsze rzecz polega od tego, czy czytamy prawo, czy jesteśmy prawnikami instrukcyjnymi)

no i to jest to ciągłe nieszczęście kadry warszawskiej
mamy tu wizytatora, a tymczasem mówi jak bez wiedzy o biegu spraw sądowych
każda sprawa zależy od taktyki procesowej stron, więc przepisy co dadzą, jak będą sędziowie instrukcyjni
niestety poprzednia zmiana tumaniła, że możliwe są ugody, gdzie prawnicy z otoczenia sądów też przyznają, że do sądu idzie się podbramkowo (opłaty notabene nie zachęcają) oraz rozjechała sprawność sądów tzw. kalendarzem (tzn, przy ich pomysłach tzw. kalendarz to light) i wtedy następuje przy przeciążeniu akt, przerzucanie aktami, co nie sprzyja efektywności - bo jednak trzeba usiąść, przeczytać, pomyśleć, a nie tylko przepychać i publikować wyrok

Prezes tego sądu brał udział w konferencji, więc dziwi dobór wizytatora.

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: sobota, 2 marca 2019, 16:57
przez Joasia
Włóczko, mój pogląd na tę nowelizację wyraziłam w rozmowie dla Prawo.pl.
Pani sędzia jest naszym wizytatorem. Jest bardzo dobrą cywilistką.
Nasi wizytatorzy nie muszą mieć poglądów w każdym aspekcie identycznych z moimi :)
Hm... Nie wiem, czy w ogóle by się uzbierało w całym sądzie tylu sędziów o identycznych poglądach na prawo, ilu jest samych wizytatorów :)

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: sobota, 2 marca 2019, 19:47
przez Włóczykij
Joasiu, ale tu nie chodzi o poglądy, ale o elementarz.
Jeżeli sędzia na etapie sądu okręgowego, doceniony za doświadczenie, uważa, że obecne zmiany są zupełną zmianą, oznacza, że nie przerobił przedmiotu procedura cywilna.
Można mieć różne poglądy co do danego przepisu, ale nie można negować zasad tej dziedziny prawa, które przepisy szczegółowe rozpisują mniej lub bardziej w danym kierunku.
Zasada koncentracji materiału dowodowego (tak najogólniej) nie była pominięta. Proces można było organizować. Jeżeli ktoś tego nie dostrzega, nie ma należytej metodyki pracy. Możemy mieć różne opinie szukając rozwiązań, niekiedy rozważając daną regulację, ale to procedura cywilna i ona jest gwarantem, że wszyscy na sali znają warunki gry.
Skoro to wizytator, to zapewne orzeka w II instancji. Zatem nie jest gwarantem właściwego stosowania prawa, bo jeżeli zdarzą jej sprawy, gdzie sędzia działa w oparciu o istniejące przepisy prawa, to oznacza, że pani wizytator tego nie uwzględni, bo nie zrozumiała założeń obecnej konstrukcji kodeksu.
Pamiętam, że gdy wchodziła apelacja, to trwało, by się upowszechniła, ale praktyka się utarła. Jak wiemy różnie w różnych sądach działa, co i tu na forum trochę o tym pisano, ale są sądy, które to respektują.

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: poniedziałek, 25 marca 2019, 08:50
przez wezyr
Czy komuś może wiadome jest, co się stało z projektem i czy nie został on przypadkiem politycznie osierocony? Po tym, jak wpłynął do sejmu podkomisja procedowała sprawnie przez tydzień, a potem... jakby jakaś blokada, posiedzenia odwoływane pod różnymi pretekstami a nowych w planach chyba nie ma - czyżby jednak uznano, że projekt ma przeleżeć do końca kadencji i zniknąć?

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: wtorek, 26 marca 2019, 08:55
przez rbk
wezyr napisał(a):Czy komuś może wiadome jest, co się stało z projektem i czy nie został on przypadkiem politycznie osierocony? Po tym, jak wpłynął do sejmu podkomisja procedowała sprawnie przez tydzień, a potem... jakby jakaś blokada, posiedzenia odwoływane pod różnymi pretekstami a nowych w planach chyba nie ma - czyżby jednak uznano, że projekt ma przeleżeć do końca kadencji i zniknąć?



Będzie procedowany.

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: wtorek, 26 marca 2019, 12:07
przez mathra
To może na razie w trybie polnym procedować tylko opłatę od uzasadnienia, a resztą się zająć później?

Re: KODEKS POSTĘPOWANIA CYWILNEGO - projekty zmian

PostNapisane: wtorek, 26 marca 2019, 12:49
przez rbk
mathra napisał(a):To może na razie w trybie polnym procedować tylko opłatę od uzasadnienia, a resztą się zająć później?



Nie ma takiej możliwości.